Metàfora tutorial: ordinador com a tutor
L’ordinador com a tutor conté un gran aprenentatge per l’alumne sempre i quan el programa utilitzat és capaç d’avaluar l’estudiant com un tutor.
La possibilitat de tenir l’ordinador com un docent implica avantatges però també inconvenients. Un inconvenient força greu és que l’alumne es pot avaluar per si mateix mentint a l’ordinador, com per exemple fent “trampes”, cosa que l’ordinador no pot saber si el que es diu és realment cert o fals. I una gran avantatge és que a través del coneixement de l’infant, l’ordinador pot aprofundir tots els seus aspectes mitjançant l’aprenentatge demanat.
Està molt bé que les tecnologies siguin una gran referència pels alumnes i una bona guia d’aprenentatge sempre i quan el que es digui sigui cert. Aquest tipus d’ensenyament implica una gran motivació pels infants.
Metàfora de construcció: ordinador com alumne
En aquest cas destaquem el programa de la tortuga (pràctica fet a classe) que consisteix en que l’usuari introdueix les dades i la tortuga (l’ordinador) les obeeix.
Metàfora del laboratori: ordinador com a simulador
A través dels programes: Crayon Physics i Doctora Xinxeta és un exemple d’aquesta metàfora, perquè ens permet construir i observar tot un tema, com en el cas de fer créixer una planta.
L’ordinador com a simulador és un aprenentatge lliure que ens permet dibuixar a partir d’un sistema, diverses formes que consisteixin amb la llei de la gravetat, i es destaca molt la visualització i la tècnica d’utilitzar aquests programes perquè a part de tenir un aprenentatge, ho fa amb gran motivació.
Metàfora de la caixa d’eines: ordinador com a eina
L’ordinador com a eina ens realitza fer les coses amb molta facilitat com és el cas de pintar, esborrar, escriure, editar imatges, utilitzar canvis de veus, etc. Però a part, permet als estudiants d’organitzar i fer tasques d’informació des d’una edat força petits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada